Fabrique verovert de Webwinkel Vakdagen

Onze gloednieuwe stand rook nog een beetje naar de gitzwarte verf waarmee elke nerf van het hout was geïmpregneerd. Na jarenlang congressen en evenementen afgestruind te hebben op zoek naar nieuwe ideeën en contacten stonden we vorige week voor het eerst zelf op een beurs. De Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht hadden de primeur.

Het was de volle twee dagen lang een succes. Veel geïnteresseerde webwinkeliers kwamen langs voor informatie en deelden en passant complimenten uit voor onze stand. Op onze ultra thin Full HD LED 309 x 175,5cm Samsung videowall werd het Branding versus Conversion-spel, onze eigen videowall-versie van het vertrouwde Pong, druk gespeeld. De gelukkige winnaars Hossam, Lisanne, Andrea, Koen, Alwin, Lise, Vincent, Cas en Jamal kunnen contact opnemen met info@fabrique.nl. Maar alleen als je echt dé Hossam, Lisanne, Andrea, Koen, Alwin, Lise, Vincent, Cas en Jamal bent, hè!

wwvd_3_460px

Verderop op de beurs viel nog meer te leren over Branding vs Conversion. Op woensdag legde Pieter Jongerius in de Omnichannel hoek van de Jaarbeurs voor een vrijwel volle zaal uit hoe bouwen aan je merk niet ten koste hoeft te gaan van de conversie. Wij zagen de aanwezige webwinkeliers in de loop van de lezing hun notitieboekjes tevoorschijn halen om driftig aantekeningen maken bij de tips & tricks van Pieter.

wwvd_4_460px

Het was kort, het was intensief, maar we hebben genoten van onze eerste beursgang. Grote kans dat onze nu al wat ingewerkte stand de komende weken opeens op andere plaatsten up-popt. Houd ons blog in de gaten!

Fabrique gaat naar de beurs!

Woensdag 22 en donderdag 23 januari staan we met onze gloednieuwe beursstand op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht. Twee dagen lang maken wij onderdeel uit van ‘all the e-commerce you can get’.

Niet geheel onbevooroordeeld tippen we als een van de hoogtepunten van de beurs de lezing van Pieter Jongerius. Onder de titel ‘Branding versus Conversie’ gaat hij woensdag om 16:00u uitleggen hoe wij bij Fabrique verkoop en merkbeleving als onafscheidelijk koppel in elkaar laten overlopen. Voor en na zijn lezing ben je meer dan welkom op onze stand voor een kop koffie, een goed gesprek of om het ‘Branding vs Conversion’-spel spelen. Je vindt ons op standnummer W16, vlak naast de ingang van zaal A.

De entree van de Webwinkel Vakdagen is trouwens helemaal gratis. Tot woensdag of donderdag, 22 en 23 januari, in de Jaarbeurs Utrecht!

img_1516_460-px1

Jubilerend NEMO lanceert nieuwe website

Wetenschapsmuseum NEMO heeft een compleet nieuwe website. De website is ontwikkeld in samenwerking met Fabrique. Wij waren hierbij verantwoordelijk voor ontwerp en realisatie.

Maak je wereld groter met NEMO
Naast informatie over het museum en het onderwijsprogramma worden op de site fascinerende thema’s als geluid, elektriciteit en constructie op een informatieve en inspirerende manier aangeboden. Hiermee kunnen bezoekers nu ook thuis of onderweg ontdekken hoe bijzonder alledaagse dingen zijn. Kun je zien wat je hoort? Hoe beweegt elektriciteit? Hoe bouw je het sterkst? Bezoekers krijgen antwoord op deze vragen met filmpjes, experimenten, opdrachten en weetjes.

nemo_1_460px

Over NEMO
NEMO is het grootste science center van Nederland en is voor bezoekers van alle leeftijden. NEMO laat een breed publiek op actieve wijze ervaren hoe fascinerend, leuk en nuttig wetenschap en technologie zijn. Dit doen zij met een grote diversiteit aan programma’s, tentoonstellingen, activiteiten en evenementen.

Fries Museum lanceert luisterroute met cabaretier Jan Jaap van der Wal

Op 3 december lanceert het Fries Museum als eerste museum in Nederland een luisterroute. De luisterroute is een innovatieve audiotour, waarmee bezoekers een non-stop geluidswandeling maken van een uur door het Fries Museum. Samen met het museum en initiatiefnemer Johan Idema bedachten wij het communicatieconcept voor de Luisterroute. Het concept bestaat uit de naam (Luisterroute), pay-off (Laat je meenemen), fotografie en diverse voorbeeldmiddelen (flyer, poster, narrowcasting en ontwerp audiodrager). Tevens produceerde we samen met fotograaf Jouk Oosterhof de fotoshoot met Jan Jaap van der Wal.

Met verhalen, interviews en muziek leidt verteller cabaretier Jan Jaap van der Wal de bezoekers door het hele gebouw. Hierbij komen de historie en architectuur van het museum, de topstukken op zaal, de mensen achter de schermen en de verborgen verhalen die bezoekers normaal niet zien, allemaal aan bod. De luisterroutes worden vanaf 3 december verhuurd aan de kassa en zijn te downloaden als app via de App Store of Google Play.

luisterroute

(meer…)

Stem mee voor Website van het Jaar 2013!

Maar liefst 7 van onze projecten (in 6 categorieën) maken kans op de titel Website van het Jaar 2013! Stemt u ook op onze favorieten?! Stemmen kan nog tot en met 25 oktober a.s. Alvast bedankt!

Tot en met a.s. vrijdag 25 oktober kan het Nederlandse publiek in 20 categorieën haar favoriete site beoordelen op inhoud, navigatie en ontwerp. De website met de hoogste kwaliteitsscore wint de award voor Beste Website van het jaar. De award voor Meest populaire website gaat naar de site met de meeste stemmen.

(meer…)